صبحانه وعده غذایی مفید برای ...


بدانید که: بعضی از خوراکی‌هایی که روزانه میل می‌کنید ممکن است واقعا بر وزن و سطح انرژی دریافتی شما اثرات مثبتی داشته باشند. نتایج آخرین پژوهش‌ها حاکی استکاهش وزن در آن دسته از نوجوانانی که مرتبا صبحانه میل می‌کنند مشهود است. علاوه بر این بیش‌تر از سایر افراد به فعالیت بدنی و تغذیه مناسب تمایل دارند.

برعکس، کسانی که صبحانه نمی‌خورند شانس افزایش وزن بیش‌تری دارند. در واقع تحقیقات انجام شده روی سایر گروه‌های سنی (کودکان و بزرگسالان) نیز این موضوع را تایید نموده است، البته طبق نظرسنجی‌های انجام شده 90درصد مردم معتقد هستند که صبحانه یک وعده غذایی مهم است، اما کم‌تر از نیمی از این افراد هر هفت روز هفته صبحانه می‌خورند. بنا بر این، باید برای رفع این تناقضات به مردم کمک کنیم تا دانسته‌های خود در مورد صبحانه را وارد زندگی عملی خود نمایند.

  • ماریا شیخ‌الاسلامی
  • متخصص تغذیه
منتشر شده توسط فلاحت نامه در تاریخ ۱۳۸۸ پنج شنبه ۲۴ دي

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

جستجو در سایت

نظرسنجی

نظر شما درباره این خبرگزاری چیست؟
 



نتایج نظرسنجی
 


آخرین شماره تکتا




تکنولوژی، کشاورزی، تغذیه، انسان
سال نهم - شماره71
شهریور 1389، 84 صفحه 


نشریه آموزشی،پژوهشی در زمینه کشاورزی

سال دوم-شماره 36

15 شهریور 1389

16 صفحه




معرفی ماهنامه تکتا


-  پل ارتباطی بین کشاورزان، تولیدکنندگان ومسئولین 

- ارائه دهنده طرحهای ملی در جهت توسعه پایدار کشاورزی

- انعکاس اخبار، مقالات تحلیلی، تخصصی و نشستهای خبری تمام زیربخشهای کشاورزی (دامداری، زراعت، باغبانی، شیلات)

- انعکاس نمایشگاههای تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی 

- معرفی کشاورزان نمونه ، تولیدکنندگان برتر وفعالان عرصه کشاورزی و صنایع غذایی 

- انعکاس دستاوردها و معرفی طرحهای تحقیقاتی نوین بخش کشاورزی


تبلیغات